oldalak

2020. december 29., kedd

ZSEB-TIGRIS v.s. ZSEB-ISTEN

 





Zseb-Tigris v.s. Zseb-Isten

Mai kerékpáros sétámon, egyik általam kedvelt lélek-töltő állomásomon, Hároson, ahol a Compó utca a Hárosi-Dunába lejt, elméláztam. Vajon a hozzám bújó cica tudja, hogy ő egy kis tigris, vagy zseb tigris, ahogy mondani szoktam? És mivel számomra semminek nincs értelme, amit nem tudok magamra vonatkoztatni, azonnal jött a párhuzam, hogy, ha az Istennel kötött szövetség könyvében az áll, hogy "saját képére és hasonlatosságára teremtette az embert" akkor vajon én mennyire vagyok erről tudatos, hogy én egy kis Isten vagyok?

Recycling - újra és újra hasznosítás

Kreatív csónakkabin ex-Trabant kaszniból. Ha egy jármű így tud újrahasznosulni, vajon az embernek van újrahasznosulása? Persze nem a fizikai testre gondolok, mert annak egyetlen atomi elemének sem áll meg a rezgése, mikor azt mondják a testre: halott. Esetleg ez lenne a reinkarnáció? Újra hús testbe jönni - ezt jelenti a leirat szerint a re-in-karnáció. Esetleg most egy újrahasznosult testben vagyok? Ez egy új esély, a teljesség, a tökéletesség, az abszulutum, a primordiális lét megvalósítására? Nekem könnyebb egy olyan Istenben hinnem, aki újra és újra hasznosít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése